dimarts, 20 de març de 2018

El Reial Estament de Sant Jordi i els Premis Maria Canals. 2018, Álvaro Mur.




Com ja és habitual el Reial Estament de Sant Jordi porta a Girona algun dels finalistes del concurs de piano Maria Canals


Enguany l'elecció ha estat per a un jove pianista, Álvaro Mur, de qui tot seguit poso un breu curriculum (per a qui li interessi saber-ne més pot clicar el seu nom i allà aconseguirà més informació).


Abans de començar Álvaro Mur es va dirgir al públic per explicar el repertori. Circumstància poc habitual i molt d'agrair que ens apropa i humanitza el personatge.

Álvaro va oferir un programa en base a tres compositors: Ludwig van Beethoven, Johann Sebastian Bach i César Frank.

De la seva interpretació es traspuava experiència, dedicació i energia. Ens quedarà en el record la seva força interpretativa, el seu virtuosisme i la seva simpatia.  




Álvaro Mur Rodríguez


Nace en Ceuta, España, el 3 de Abril de 1993. Se inicia al piano a los 8 años en el Conservatorio Profesional de Música de Ceuta donde realiza sus estudios de Grado Elemental y Grado Profesional con las máximas notas de su promoción. 

Más tarde realiza sus estudios superiores con el maestro Alfonso Calderón de Castro en el Conservatorio Superior de Música “Manuel Castillo” de Sevilla donde finalizó sus estudios obteniendo menciones de honor. 

Tras una temporada estudiando con la concertista Lilya Zilberstein en Siena y Viena, realiza sus estudios de máster en el Conservatori Liceu de Barcelona bajo la tutela de Josep M. Colom, con quien prosigue sus estudios actualmente.

Asiduamente ha recibido consejos del barítono Jorge Chaminé (Músico para la Paz por la UNESCO) y de diversos maestros  y concertistas de prestigio internacional como Marie-Françoise Bucquet, Dmitri Alexeev, Boris Berman, Artur Pizarro, Michiko Shoji, Manuela Gouveia, Luca Chiantore, Ana Guijarro, Brenno Ambrosini y Roberto Bollea.
Cabe destacar la influencia que han tenido en él su paso por las Jornadas de Piano del Conservatorio Superior de Música “Rafael Orozco” de Córdoba ( 2014 ), el Curso de Interpretación “Musica e Arte” de Tolentino ( Italia, 2014 ), el proyecto Music4Rom desarrollado en el Colegio de España de Paris ( Francia, 2014 ) , los cursos de perfeccionamiento de la Accademia Musicale Chigiana de Siena ( Italia, 2015 ) donde fue seleccionado como alumno activo; y su participación en la XXII Semana Internacional de Piano de Óbidos ( Portugal, 2017 ).







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada